Black Friday groznica svake godine počinje sve ranije i svi svjedočimo brojnim oglasima već od početka studenog.
 
Online karakter Black Friday ponuda ove je godine još izraženijii, no, oglašavanje senzacionalnih ponuda i okruženje ispunjeno znakovima "%" donosi sve više prijetnji na našu online sigurnost, sigurnost naših osobnih podataka i bankovnih računa.
 
Mi smo proteklog tjedna već primili dva pokušaja phishing mail napada s prijevarnim Black Friday ponudama i dobar dio nas će biti metom sličnih phishing mail kampanja s nevjerojatnim popustima.
 
Pri dobivanju emaila s takvom ponudom prvo provjerimo dolaze li možda iz online trgovine u kojima nikada nismo bili do sada niti se prijavili na bilo koji način.
 
Posebno se pripazimo posebnih ponuda na društvenim mrežama, uz naglasak na Facebook i Instagram. Sjetimo se samo Adidas i Ray-ban popusta.
 
Uvijek se moramo zapitati se zašto taj oglas nije objavljen izravno od samog proizvođača.
 
U svakom slučaju, obratimo pažnju ukoliko nas neki oglas s nevjerojatnim popustima traži da:
- kliknemo na ponuđeni link
- otvorimo dokument u privitku
- upišemo svoje podatke, ime i prezime, email adresu, broj kartice i CVV kod
 
Dok god nismo 120% sigurni da se radi o provjerenom pošiljatelju, ne smijemo ništa klikati niti davati svoje podatke.
 
Provjerimo email adresu i web adresu koje se spominju u samim oglasima, usporedimo te adrese sa službenim adresama proizvođača tih proizvoda ili samih brandova koji nam se nude po jedinstvenim popustima, treba usporediti svako slovo i svaku točku u email adresi ili web domeni.
 
Korisno je mišem bez klikanja proći iznad ponuđenog linka da vidimo kuda nas žele odvesti.
 
Iznimno je važno kupovati samo u online trgovinama koje su svjetski prepoznate i koje drže do sebe i svojih korisnika te osiguravaju povrat novaca u slučaju prijevare.
 
Prije kupnje provjerimo koristi li online shop sigurnu i poznatu platformu za plaćanje u koju unosimo podatke bankovne kartice. U slučaju bilo kakve sumnje, odustanimo od kupnje.
 
Treba posjećivati samo ona web mjesta čije adrese počinju s https://... - uočimo slovo "S" kao ključ sigurnosti umjesto http://
 
Vrijeme je za promjene passworda na online trgovinama, ne smijemo koristiti isti password za više online usluga ili portala ili društvenih mreža ili poslovnih sustava u tvrtki u kojoj radimo. Jednom provaljen password otvara mnoga druga vrata prevarantima.
 
Investirajmo u visokokvalitetne antivirusne pograme koji u sebi sadrže odlične alate za prepoznavanje phishinga ili prijevarnih linkova.
 
I uživajmo u vlastitoj sigurnosti...