Iako odredba članka 12. stavka 3. GDPR-a ni na koji način izrijekom ne navodi obvezu voditelja obrade na odgovaranje ispitaniku pisanim putem prilikom podnošenja zahtjeva za njegovim pravima na pristup, ili brisanjem ili izmjenama i dopunama osobnih podataka ili kad podnosi prigovor na obradi ili želi ograničenje obrade, ipak je neophodno to napraviti u pisanoj formi, pa makar i emailom. Tekst te odredbe je ovdje:

Voditelj obrade ispitaniku na zahtjev pruža informacije o poduzetim radnjama iz članaka od 15. do 22. bez nepotrebnog odgađanja i u svakom slučaju u roku od mjesec dana od zaprimanja zahtjeva. Taj se rok može prema potrebi produljiti za dodatna dva mjeseca, uzimajući u obzir složenost i broj zahtjevâ. Voditelj obrade obavješćuje ispitanika o svakom takvom produljenju u roku od mjesec dana od zaprimanja zahtjeva, zajedno s razlozima odgađanja. Ako ispitanik podnese zahtjev elektroničkim putem, informacije se pružaju elektroničkim putem ako je to moguće, osim ako ispitanik zatraži drugačije.“

 

Sukus je to slučaja iz Grčke, u kojem je nadzorno tijelo jasno utvrdilo da voditelj obrade mora na zahtjev ispitanika za njegovim GDPR pravima i odgovoriti. Štoviše, ako i kad i odluči odbiti zahtjev ispitanika, voditelj obrade obvezan je dati objašnjenja ispitaniku zašto neće ili ne može u zadanom roku ispuniti njegov zahtjev.

Davanje odgovora usmenim putem, posebice odgovora koji se odnose na odbijanje zahtjeva ili njegovu odgodu izvršenja, ne smatra se usklađenim s GDPR-om.

 

Više o slučaju iz Grčke:

https://gdprhub.eu/index.php?title=HDPA_(Greece)_-_47/2023&mtc=today

 

Image by KamranAydinov on Freepik

#gdprcroatia