Osoba je išla na estetski tretman ali nije znala da će tijekom tog tretmana biti snimana.

Salon za estetske tretmane lica je smatrao da je osoba, pristavši na tretman, dala i prešutnu privolu za snimanje tretmana i javnu objavu na društvenim mrežama.

Takav slučaj dogodio se u Italiji, gdje je salon za estetske tretmane lica smatrao da se neotkrivanjem cijelog lica ne može identificirati pojedina osoba, pa su smatrali da mogu tu osobu bez prethodnog pristanka snimati tijekom tretmana.

No, jako su se prevarili. Kao i brojni poslovni subjekti kod nas koji bi napravili sve za marketing na društvenim mrežama i lajkove.

 

Nadzorno tijelo za zaštitu osobnih podataka je izrazilo svoje stajalište da nesavršenosti lica pojedinca smatra podacima o zdravlju jer je salon provodio "nekiruršku rinoplastiku", što predstavlja postupak koji se odnosi na zdravstveno stanje te osobe i s obzirom da se ta osoba može prepoznati temeljem tih nesavršenosti.

Iako je osoba tijekom tretmana vidjela da se je snima, nije očekivala da će takva snimka osvanuti na društvenim mrežama.

S obzirom da se radi o podacima koji se odnose na zdravlje pojedinca, neophodna je IZRIČITA privola te osobe, kako to zahtijeva i članak 9.2. GDPR-a

 

Marketing, lajkovi, objave na društvenim mrežama i web stranicama definitivno NISU NUŽNI za pružanje usluga ovog tipa.

Ako osoba na tretmanu objektivno i razumno ne očekuje da će njena fotografija ili snimka s tretmana završiti u javnosti, tada se tu osobu mora pitati za pristanak.

I to izričit, nedvojben, jasan i definitivno aktivan pristanak pojedinca, u pravilu putem informirane pisane privole.

 

Više o slučaju:

https://gdprhub.eu/index.php?title=Garante_per_la_protezione_dei_dati_personali_(Italy)_-_9983210&mtc=today

 

Image from FreePik

#gdprcroatia