Odgovor se sam po sebi nameće. Želimo da pošta, pošiljke, računi, ljubavna pisma, paketi manjih dimenzija ili sitni artikli koje smo kupili online, namijenjeni nama ili nekom članu kućanstva ne budu dostupni nikome osim nas samih.
 
Na određen način se zaključanim poštanskim sandučićima ograničava broj osoba s pravom pristupa određenoj poštanskoj pošiljci. U krajnjem slučaju možemo na taj način suziti i broj ukućana koji imaju pristup do sandučića.
 
Ne želimo da svakom prolazniku, nepozvanom ili neovlaštenom pojedincu, bude dostupan sadržaj našeg poštanskog sandučića.
 
Tu mogu biti obični komunalni računi koje osoba s manjkom dobre volje može iskoristiti na našu štetu.
 
Npr. na računu za razne komunalne usluge nalaze se ime i prezime, broj mjernog mjesta, OIB, adresa, potrošnja, možda i broj ukućana ili primijenjeni tarifni model, sve naši osobni podaci.
 
Tim podacima danas je skroz jednostavno prijaviti stanje brojila online ili tražiti neke izmjene na pruženim uslugama. Netko jako zločest može umjesto nas prijavljivati kriva stanja brojila, pa na kraju obračunskog razdoblja plaćamo pretjerane račune ili budemo okrivljeni da smo prijavljivali premala očitanja.
 
Da ne spominjemo račune telekom operatora i osobne podatke na njima, koji su u niz slučajeva bili dovoljni da netko u naše ime sklopi online putem pretplatničke ugovore s najskupljim tarifama i najskupljim mobilnim uređajima, uslijed nedovoljnih kontrola na strani operatora ili propusta pojedinih zaposlenika.
 
Zlonamjerna osoba mogla bi baciti ili trajno uništiti našu poštu, naše račune, neku važnu obavijest, s raznim posljedicama za nas i našu obitelj.
 
Mi smo osobno vidjeli slučajeve da su i sudska rješenja u brakorazvodnim parnicama dolazila običnom poštom u sandučiće, a u njima može biti zaista puno vrlo privatnih i osjetljivih osobnih podataka. Ne želimo ni pomisliti što bi se dogodilo kad bi takva pošta završila kod susjeda s kojim se baš nemamo...
 
Tome služe sandučići na zaključavanje, jel?
 
Promatrajući ovu fotografiju jasno je da je netko pogriješio i da bi netko mogao odgovarati.
 
Organizacije koje putem odabranog pružatelja poštanskih usluga ili raznih angažiranih raznositelja pošiljki distribuiraju svoje pošiljke moraju odabrati isključivo one koji su svjesni svega što smo prethodno ovdje napisali, a prema GDPR-u su to njihovi izvršitelji obrade barem za imena i adrese primatelja. Ne i za sadržaj pošiljke.
 
 
Photo from GDPR Croatia
 
 
#gdprcroatia