27. siječnja ove godine objavili smo vijest da je Europska Komisija tog dana naložila WhatsAppu da u roku od mjesec dana, točnije do kraja veljače, daju odgovore na niz pitanja proizašlih nakon posljednjih izmjena Uvjeta korištenja Whatsapp platforme, koji su izazvali ogorčenje među potrošačima i raznim organizacijama koje brinu o zaštiti potrošača.
 
Točnije, ili drugim riječima, od Whatsappa je zatraženo da prestanu "muljati" i da jasnije informiraju svoje korisnike o načinima kako koriste njihove osobne podatke.
 
Naglasak ultimatuma Whatsappu od strane Europske komisije je na pojašnjenju promjena koje su uveli 2021. godine u pogledu uvjeta pružanja usluga i politike privatnosti.
 
Taj korak uslijedio je nakon pritužbe Europske organizacije za zaštitu potrošača (BEUC) da je nekoliko mjeseci stotine tisuća korisnika WhatsAppa diljem EU bilo nemilosrdno i neopravdano prisiljeno prihvatiti nove uvjete WhatsAppa i novu politiku privatnosti, strahujući od gubitka pristupa samoj Whatsapp platformi ili nekim njezinim funkcionalnostima ako ne daju svoj pristanak.
 
„Potrošači nisu znali što su prisiljeni prihvatiti. WhatsApp je namjerno bio nejasan oko toga, postavljajući temelje za dalekosežnu obradu podataka bez valjane suglasnosti potrošača”, izjavila je zamjenica glavnog ravnatelja BEUC-a Ursula Pachl.
 
Povjerenik Europske komisije za pravosuđe Didier Reynders izjavio je:
 
„Whatsapp mora osigurati da korisnici razumiju na što pristaju i kako se koriste njihovi osobni podaci, posebice kada se oni dijele s poslovnim partnerima, između ostalog Facebookom. Očekujem da će WhatsApp u potpunosti poštivati pravila EU-a kojima se štite potrošači i njihova privatnost. WhatsApp ima rok do konca veljače da nam se vrati s konkretnim odgovorima.”
 
Više o temi na:
 
https://www.biconsult.hr/gdprcroatia/1771-whatsapp-dobio-ultimatum-europske-komisije
 
https://www.beuc.eu/publications/consumer-groups-file-complaint-against-whatsapp-unfairly-pressuring-users-accept-its/html
 
 
 
 
Photo by Dima Solomin on Unsplash