Vrlo neugodna situacija, zar ne?
 
Takav slučaj dogodio se u Nizozemskoj gdje je poslodavac uz privolu svog zaposlenika njegove fotografije iskoristio za reklamu na gotovo stotinu službenih vozila tvrtke i u promotivnim video materijalima na YouTube.
 
Međutim, idila nije potrajala jer je došlo do raskida ugovora o radu i taj zaposlenik je povukao svoju privolu za korištenje njegovih fotografija.
 
Naravno, poslodavcu, tvrtki, nije tako jednostavno ukloniti sve te fotografije, posebice ako je na tim fotografijama građen i cijeli brand tvrtke s marketinškim aktivnostima.
 
Stvar je završila na sudu u Rotterdamu koji je donio presudu kojom odbija tužbu bivšeg zaposlenika kao neutemeljenu.
 
Sud smatra da tvrtka, bivši poslodavac, ima pravo i dalje koristiti te fotografije u skladu s njenim legitimnim interesom iz članka 6. stavka 1. točke (f) GDPR-a.
 
Komercijalni interes tvrtke je njezin legitimni interes kad ga pretočimo u GDPR.
 
Sad je ključno pitanje nisu li od interesa tvrtke jači interesi ili temeljna prava i slobode pojedinca. Odgovor na ovo pitanje mora se uvijek promatrati za svaki zaseban slučaj i pri tom se mora provesti i test razmjernosti legitimnog interesa.
 
Sud je zauzeo stajalište da bi u slučaju prihvaćanja tužbe bivšeg zaposlenika tvrtka bila suočena s velikim troškovima uklanjanja fotografija i materijala i ponovnog podizanja novog branda, kao i s izrazito negativnim utjecajem na poslovne rezultate.
 
Olakšavajuća je stvar ta da je tvrtka najavila da uskoro sva vozila ionako idu u zamjenu, dok su promotivni materijali uklonjeni s YouTube kanala.
 
 
Tu bismo mi dali savjet...
 
Treba izbjegavati privole zaposlenika za takve svrhe gdje fotografije ili drugi osobni podaci zaposlenika teško mogu biti uklonjeni.
 
Ako je već dao privolu, zaposlenik mora imati pravo u svakom trenutku je povući bez posljedica za njega, što znači i prestanak korištenja njegovih osobnih podataka i fotografija za te svrhe.
 
Za tvrtke je bolje da u takve svrhe sklope ugovor sa zaposlenikom kojim će se utvrditi uvjeti i rokovi korištenja zaposlenikovih fotografija i drugih osobnih podataka u određene marketinške svrhe, koje su ionako uvijek same po sebi ograničene samo na određen rok trajanja. Time se osigurava pravna sigurnost i jasan ugovorni odnos koji obje strane moraju poštivati nakon potpisa.
 
 
Više o slučaju:
 
https://gdprhub.eu/index.php?title=Rb._Rotterdam_-_9278154_%5C_Cv_EXPL_21-20548&mtc=today
 
 
 
Photo by Hrayr Movsisyan from Pexels