Prenosimo cjelovitu objavu AZOP-a:

Često nas pitaju: Tko ima pravo zatražiti uvid u osobnu iskaznicu hrvatskih građana?

Svatko tko traži na uvid osobnu iskaznicu mora imati opravdanu svrhu i pravnu osnovu sukladno članku 5. i 6. Opće uredbe o zaštiti podataka. Traženje na uvid osobnih iskaznica normirano je i u odredbama nekih važećih zakona.

Primjerice, sukladno Zakonu o policijskim poslovima i ovlastima (NN 76/09, 92/14, 70/19) člankom 13. stavak 1. točka 2. policijske ovlasti su među ostalim provjera i utvrđivanje osoba i predmeta.

Isto tako, člankom 32. stavak 1. Zakona o privatnoj zaštiti (NN 68/03, 31/10 i 139/10) propisano je da zaštitar/čuvar prilikom obavljanja poslova tjelesne zaštite može provjeriti identitet osobe prilikom ulaska i izlaska iz zaštićenog prostora. Provjera identiteta sukladno stavku 2. istog članka se provodi uvidom u njenu osobnu iskaznicu ili uvidom u drugu javnu ispravu s fotografijom.

Člankom 13. Zakona o ugostiteljskoj djelatnosti (NN 85/15, 121/16, 99/18, 25/19, 98/19, 32/20, 42/20, 126/21) određena je zabrana usluživanja alkoholnih pića osobama mlađim od 18 godina. Stavak 3. navedenog članka daje pravo ugostitelju da ne usluži gosta, odnosno dopusti mu konzumiranje alkoholnih pića, drugih pića i/ili napitaka koji sadržavaju alkohol, ako procijeni da je gost mlađi od 18 godina, a gost dobrovoljno ne dokaže da je stariji od 18 godina davanjem na uvid neke od osobnih isprava.

Nadalje, vezano uz aktualnu situaciju izazvanu pandemijom Covid-19, Stožer civilne zaštite Republike Hrvatske u svojim Odlukama propisao je kada su EU digitalne COVID potvrde obavezne te iste predstavljaju zakoniti pravni temelj za obradu iz članka 6. stavka 1. Opće uredbe o zaštiti podataka jer je obrada nužna radi poštovanja pravnih obveza voditelja obrade (točka c)) odnosno jer je obrada nužna za izvršavanje zadaće od javnog interesa ili pri izvršavanju službene ovlasti voditelja obrade (točka e)).

Što se tiče traženja na uvid i osobne iskaznice uz EU digitalnu COVID potvrdu, isto je neophodno kako bi se utvrdio identitet nositelja EU digitalne COVID potvrde. Nositelj obveze postupanja po Odluci o nužnim epidemiološkim mjerama kojima se ograničavaju okupljanja i uvode druge nužne epidemiološke mjere i preporuke radi sprječavanja prijenosa bolesti COVID-19 (primjerice organizator manifestacija, koncerata odnosno javnih događanja gdje su propisane EU digitalne COVID potvrde), kao i nositelj obveze postupanja po Odluci o uvođenju posebne sigurnosne mjere obveznog testiranja dužnosnika, državnih službenika i namještenika, službenika i namještenika u javnim službama, službenika i namještenika u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi te zaposlenika trgovačkih društava i ustanova (primjerice poštanski uredi) dužan je odrediti osobu/osobe koje će provjeravati EU digitalne COVID potvrde, a samim time i identitet osobe odnosno nositelja potvrde.

Više o temi na:

https://www.linkedin.com/posts/croatian-personal-data-protection-agency_gdprcompliance-dataprotection-covid19pandemic-activity-6877892564612091904-sDFc