Takav slučaj dogodio se u Njemačkoj, nakon kvara na hard disku laptopa.
 
Korisnik laptopa poslao ga je na servis.
 
Prije isporuke popravljenog laptopa, servis se javio korisniku da mu izrada sigurnosne kopije hard diska i sve dokumentacije na njemu nije osigurana, kao ni oporavak iste sa starog hard diska, tvrdeći da je korisnik dužan osigurati sigurnost svoje dokumentacije, uključujući i njegove osobne podatke.
 
Korisnik se požalio nadzornom tijelu za zaštitu osobnih podataka tražeći naknadu štete koja mu je načinjena.
 
Na kraju je cijeli slučaj završio na sudu koji je presudio na ovaj način:
 
- odbijeni su svi zahtjevi korisnika
 
- korisnik je slanjem svog laptopa servisu implicitno pristao da se svi njegovi dokumenti i osobni podaci s pokvarenog hard diska mogu izbrisati i da nije bila potrebna izričita privola korisnika
 
- uvjet privole kao slobodne volje korisnika zadovoljen je pristankom korisnika na uvjete poslovanja servisa o kojima je korisnik prethodno bio informiran, a u kojima se jasno navodi da je korisnik obvezan osigurati sigurnosne kopije sve dokumentacije i osobnih podataka koji se nalaze na hard disku.
 
Zaključak: svakako treba provjeriti uvjete poslovanja servisa i pod kojim uvjetima se vrši popravak naše opreme.
 
Više od toga je važno da MORAMO REDOVITO I DOVOLJNO ČESTO raditi sigurnosne kopije sve naše dokumentacije i osobnih podataka na drugi zaštićen medij, jer se računala mogu pokvariti u svakom trenutku.
 
Još ćemo dodati da se SIGURNOSNE KOPIJE (BACKUP) NIKAD ne mogu raditi prečesto.
 
Autor ovog posta radi sigurnosne kopije na dnevnoj bazi, ponekad dva puta dnevno.
Na više sigurnih i enkriptiranih medija istog dana.
Ništa ne prepušta slučajnosti niti trajnosti laptopa.
 
Više o temi na:
 
https://gdprhub.eu/index.php?title=OLG_Dresden_-_4_U_324/21&mtc=today
 
 
 
 
Photo by Anthony Shkraba from Pexels