Odgovor je DA.
 
Organizacija koja nas vodi u svojim evidencijama dužna je osigurati prema načelu točnosti iz članka 5. stavka 1. točke d. GDPR-a da su naši osobni podaci točni i prema potrebi ažurni, i mora se poduzeti svaka razumna mjera radi osiguravanja da se osobni podaci koji nisu točni, uzimajući u obzir svrhe u koje se obrađuju, bez odlaganja izbrišu ili isprave.
 
A članak 16. GDPR-a nam i daje pravo da u svakom trenutku besplatno možemo zatražiti da se isprave naši netočni podaci ili ako su nepotpuni.
 
I takav nam se zahtjev mora ispuniti.
 
Možemo zamisliti kakav problem može nastati u zemljama u kojima se koriste posebni znakovi unutar njihove abecede, a čije ignoriranje ili pogrešno upisivanje može bitno izmijeniti i izgovor imena ili prezimena, pogotovo ako to radi računalo.
 
To se dogodilo u Belgiji gdje je klijent od svoje banke zatražio da u svoje sustave upišu njegovo ime s ispravno stavljenim dijakritičkim znakovima (npr. točka, crtica, kvačica, kružić i sl.) koji se dodaju nekom slovu u svrhu davanja posebne glasovne oznake slova ili riječi.
 
Banka ga je odbila jer njihov sustav to ne omogućava.
 
Nadzorno tijelo za zaštitu osobnih podataka je reagiralo i jasno navelo da to ne može biti isprika za neispunjenje zahtjeva klijenta prema članku 16. GDPR-a.
 
Na kraju je i belgijski sud potvrdio stajalište nadzornog tijela, uz naglasak da banka mora osigurati takve sustave koji će omogućiti ispravan i točan upis osobnih podataka klijenta.
 
https://gdprhub.eu/index.php?title=Court_of_Appeal_of_Brussels_-_2019/AR/1006&mtc=today
 
 
 
 
 
Photo by Andrea Piacquadio from Pexels