Prije nekoliko dana objavili smo da je Facebook u suradnji s Ray-banom donio na tržište pametne naočale, koje su, sukladno očekivanjima, inicirale niz pitanja posezanja u privatnost osoba koje se nađu u perimetru teško uočljivih kamera pametnih naočala.
 
Talijansko nadzorno tijelo je odmah pokrenulo postupak traženja očitovanja Facebooka na temu zaštite osobnih podataka i privatnosti.
 
Pametne Facebook naočale omogućuju slušanje glazbe, javljanje na telefonske pozive, fotografiranje i snimanje kao i njihovo dijeljenje na Facebooku putem aplikacije.
 
Pitanja Facebooku, između ostalog sadrže i zahtjeve za pojašnjenjima na koji način Facebook osigurava zakonitost i usklađenost s načelima i pravnim temeljima GDPR-a prikupljanja takvih osobnih podataka, na koji način će zaštititi identitete i privatnosti ljudi koji se slučajno nađu u fotografiji ili snimci s naglaskom na maloljetnike i djecu, na koji način će Facebook osigurati anonimizaciju osobnih podataka snimljenih osoba i kako funkcionira ugrađeni govorni asistent unutar naočala, što implicira da naočale mogu slušati, a možda i snimiti zvukove i razgovore u blizini nositelja takvih naočala, bez da ljudi u okolini to znaju.
 
Više o temi:
 
https://www.euronews.com/next/2021/09/11/italy-data-authority-seeks-clarifications-on-privacy-from-facebook-over-its-new-smart-glas
 
https://www.theguardian.com/technology/2021/sep/09/facebook-stories-social-media-firm-launches-ray-ban-smart-glasses
 
 
 
photo by euronews.com