Nemjerljivu ulogu u predizbornoj kampanji zauzima i oglašavanje. S obzirom na karakter biračkog tijela vrlo često izborni kandidati posežu za oglašavanjem putem plakata, brošura ili letaka.
 
Slična praksa prisutna je i u Španjolskoj, međutim, završila je kaznom od 4.000 EUR.
 
Naravno, kandidatu na izborima stalo je da mu plakati letci budu što atraktivniji, posebni, provokativni i lako uočljivi, pa je na njih stavio imena, prezimena i fotografije tri osobe koje su u školama predavale predmete seksualnog odgoja.
 
Ne ulazeći u sam odgojno-obrazovni sustav i etičnost namjera kandidata na izborima, ključna stvar je bila u tome da se kandidat na izborima koristio fotografijama i ostalim osobnim podacima osoba koje nisu znale da će završiti na promidžbenom plakatu niti su pristale na to.
 
Kako to obično biva, slučaj neovlaštenog korištenja fotografija i imena na plakatima i letcima političke opcije završio je kod nadzornog tijela za zaštitu osobnih podataka i značajnom kaznom.
 
Da nisu morali platiti kaznu, možda bi im taj iznos dobro došao za izradu novih, ispravnih i zakonitih plakata i letaka.
 
Više o španjolskom slučaju na:
 
https://gdprhub.eu/index.php?title=AEPD_-_PS/00102/2021&mtc=today