Kako smo jučer javili, Vijeće EU, odnosno, sve države članice usuglasile su tekst prijedloga ePrivacy Uredbe koji obuhvaća vrlo značajne specifične odredbe u području zaštite osobnih podataka u elektroničkim komunikacijama, kao komplement GDPR-u i "zakrpa za popunjavanje praznina" koje GDPR nije mogao obuhvatiti, a odnose se na područje praćenja lokacijskih podataka, metapodataka, upravljanja kolačićima, izravnog marketinga, telefonskih imenika, javnih wifi mreža i drugim temama.
 
Ovaj tekst dostavlja se na Europskom parlamentu gdje će zasigurno biti prisutna dugotrajna analiza i rasprava ispunjena i lobiranjima pojedinih zainteresiranih industrija.
 
Prvi korak je ipak ispunjen, imamo tekst usuglašen na razini vlada EU članica, unatoč i prijeporima između dviju najutjecajnih zemalja - Njemačke i Francuske.
 
Tekst se nalazi na ovoj stranici:
 
https://data.consilium.europa.eu/doc/document/ST-6087-2021-INIT/en/pdf
 
Nalazimo neke vrlo zanimljive odredbe:
 
- zemljama članicama EU daje se mogućnost da samostalno uvedu obvezu svim tvrtkama koje rade izravni marketing putem poziva, da se obvezno prilikom pozivanja prezentiraju posebnim prepoznatljivim kratkim kodom umjesto uobičajenog telefonskog broja, kako bi pozvani korisnici odmah znali da se radi o izravnom marketingu putem telefona
 
- tvrtke koje rade izravni marketing putem telefona morat će osigurati informaciju o telefonskom broju za uzvratni poziv korisnika i dati im jasno pravo da povuku svoju privolu na daljnje marketinške pozive
 
- posjetitelji web stranica i korisnici aplikacija su toliko već zatrpani zahtjevima za privolama za instalaciju kolačića da više ni ne čitaju obavijesti o privatnosti, stoga će se uvesti tzv. whitelists ili popisi web stranica ili aplikacija za svakog korisnika za koje on daje unaprijed privole
 
- omogućila bi se instalacija kolačića bez privole za tzv. sesijske kolačiće prilikom popunjavanja online formi, autentifikacijske sesijske kolačiće i za kolačiće kojima se privremeno pamti odabir kupca u online trgovini, za mjerenje broja posjetitelja, čak se ide na ruku i medijima koji se financiraju iz reklama da neće trebati prethodne privole (ovo bi moglo biti potencijalno zlorabljeno)