Spotify je danas najtraženiji audio streaming servis u svijetu s 345 milijuna korisnika u 93 države, od čega ih je 155 milijuna registrirano.
 
Koliko je samo to osobnih podataka prikupljenih od korisnika, ne samo o imenu i prezimenu, spolu, datumu rođenja, lokaciji, zemlji, omiljenih žanrovima glazbe, voljenim terminima slušanja, dnevnim i nočnim rutinama, vremenima ustajanja ili odlaska na spavanje ili odmor, boravku u dometu kućne wifi mreže ili u pokretu na mobilnoj mreži, ma svašta mogu saznati o nama.
 
Ali nije im dovoljno.
 
Spotify je u siječnju 2021. patentirao sustav za praćenje pozadinske buke i zvukova, uključujući i razgovore korisnika i osoba u njihovoj blizini.
 
Tvrde da im je cilj utvrditi kojeg je korisnik spola, koje starosti, u kakvom je emocionalnom stanju i kojim jezičnim naglaskom govori.
 
Malo smiješno, zar ne?
 
Pod ovim izlikama Spotify opravdava svoj zaokret u komunikaciji s korisnicima na način da ih ne želi pitati za ove podatke, već želi da korisnici sami svojim govorom otkriju detalje o sebi.
 
Razvili su tehnologiju koja putem glasovnih odgovora korisnika otkriva je li korisnik u stresu, intonaciji, usklađenom ritmu ili su uočljivi poremećaji u izgovoru povezanim s emocionalnim stanjem.
 
No, stvar postaje još bolja kad shvatimo da Spotify planira uvesti praćenje podataka o okruženju u kojem se nalazimo, kao npr. buku oko nas, specifične zvukove, zvuk motora na ulici, govor ljudi u našoj blizini, cvrkut ptica, zvuk printera i svega drugog, koju glazbu slušamo dok ne koristimo Spotify...
 
Temeljem takvih "sitnica" Spotify će, kako kažu, biti u boljoj mogućnosti preporučiti nam pravu glazbu u danom trenutku.
 
Stoga, ako nekome od vas uskoro istječe godišnja pretplata na Spotify, razmislite je li vrijedno produljavati je i plaćati da Spotify i treće strane mogu slušati privatni i poslovni život korisnika i članova obitelji ili njegovog nadređenog na radnom mjestu.
 
Ima li, osim da nas netko prati i snima kamerom, neprihvatljivijeg praćenja od aplikacije za koju ne znamo kada će imati pristup visokokvalitetnom mikrofonu našeg pametnog telefona, što će sve uhvatiti u pozadini naše životne i poslovne svakodnevice.
 
Ne možemo ni zamisliti da netko sluša naše razgovore u intimi doma. Ili naš pjev za vrijeme tuširanja. Ili razgovor u ljekarni o našem specifičnom zdravstvenom problemu. Ili najtajniji poslovni razgovor s kolegama u vezi strateški važnih odluka.
 
Vjerojatno će u Uvjetima korištenja Spotify tražiti da ugasimo mobitel ako vozimo u špici prometa ili kad nas budilica prerano prekine u snu.
 
Treba obvezno i detaljno pročitati Spotify obavijesti o novim uvjetima korištenja i kako im je naša privatnost najvažnija od svega. Možemo se kladiti da dvije trećine ovdje navedenog neće spominjati.
 
Valja promisliti:
 
https://consequenceofsound.net/2021/01/spotify-patent-monitor-users-speech/